ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ (REKLAMAČNÝ PORIADOK)
ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ
(REKLAMAČNÝ PORIADOK)
I.
Všeobecné ustanovenia
-
Spoločnosť minderama s. r. o., IČO: 56 345 283, so sídlom Veterná 8760/43, 917 01 Trnava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 57038/T (ďalej iba „Obchodník“) vydáva v súlade s ustanovením § 5 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) tento Reklamačný poriadok, ktorým riadne informuje spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie dodaných Produktov vrátane údajov o tom, kde môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť a o existencii a dĺžke trvania zodpovednosti za vady služby - Konzultácie a postupe pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby - Konzultácie.
-
Spotrebiteľom je osoba, ktorá má záujem o kúpu Produktu, a ktorá sa na základe Kúpnej zmluvy (ďalej len „Kúpna zmluva“) a/alebo Zmluvy o sprístupnení digitálneho obsahu s Obchodníkom stáva účastníkom zmluvného vzťahu (ďalej len „Zmluva o sprístupnení digitálneho obsahu“).
-
Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom. Na účely tohto Reklamačného poriadku sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
-
Ak osoba objednávajúca Produkty nie je spotrebiteľ, zodpovednosť za vady sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení.
-
Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii a zverejnený na internetovej stránke Obchodníka www.minderama.com (ďalej len „Webová stránka“).
-
Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutého Produktu.
-
Definície pojmov uvedené v článku II. VOP platia pre Reklamačný poriadok rovnako.
-
Vadou Tovaru sa rozumie poskytnutie Tovaru nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu, ako to bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé.
-
Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie nesúlad Digitálneho obsahu s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami tak, ako sú definované nižšie alebo ak jeho užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie najmä taká vada, ktorá spôsobuje nefunkčnosť Digitálneho obsahu alebo jeho nepoužiteľnosť v prípade, že tieto vady vznikli činnosťou na strane Spotrebiteľa. Vadou Konzultácie sa rozumie vopred neohlásený výpadok Konzultácie spôsobený zo strany Obchodníka a obdobné nedostatky v poskytovaní Konzultácie.
-
Dohodnutými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852e Občianskeho zákonníka rozumie, ak Digitálny obsah:
-
zodpovedá opisu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu,
-
je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr pri uzavretí Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a s ktorým Spotrebiteľ súhlasil,
-
vyznačuje sa v Zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu vymedzenou funkčnosťou, kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,
-
je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu.
-
Všeobecnými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852f ods. 1 Občianskeho zákonníka rozumie, ak Digitálny obsah:
-
je vhodný na účely, na ktoré sa digitálne plnenie rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
-
zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho plnenia, ktorú Obchodník sprístupnil Spotrebiteľovi pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu,
-
je dodaný s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať,
-
je dodaný v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility, prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálne plnenie rovnakého druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho plnenia a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Spotrebiteľa alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii digitálneho plnenia alebo na jeho označení.
-
Vybavením Reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania buď odstránením vady Produktu, a to jeho výmenou, vrátením zaplatenej ceny, poskytnutím primeranej zľavy z ceny alebo odôvodneným zamietnutím Reklamácie.
-
Tento Reklamačný poriadok je záväzný tak pre Obchodníka, ako aj pre Spotrebiteľa.
-
Zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto Reklamačným poriadkom.
II.
Postup uplatňovania a vybavovania Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
-
V prípade, ak je Spotrebiteľovi poskytnutý Produkt s Vadami, vzniká Spotrebiteľovi právo na Reklamáciu.
-
Spotrebiteľ má právo aj na podanie sťažností a podnetov.
II.1
Reklamácia Tovaru
-
Záručná doba Tovaru je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia Tovaru Kupujúcim. Ak je Tovar označený dátumom spotreby, záručná doba plynie najdlhšie do tohto dátumu.
-
Obchodník zodpovedá za to, že Tovar ponúkaný Spotrebiteľovi bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkaného Tovarom v súlade s charakterom ponúkaného Tovaru a uzavretou Kúpnou zmluvou.
-
Obchodník poučil Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho zákonníka (čl. III. Reklamačného poriadku) tak, že zverejnil Reklamačný poriadok na Webovej stránke, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľa, ktorý v prílohe obsahoval tento Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v čase pred uzatvorením Kúpnej zmluvy.
-
Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:
-
kvality a rozsahu Tovaru, ak nebol Tovar dodaný v kvalite a rozsahu podľa Kúpnej zmluvy,
-
správnosti ceny vyúčtovanej za Tovar, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za Tovar nebola vystavená v súlade s Kúpnou zmluvou.
-
Reklamáciu je Spotrebiteľ povinný uplatniť u Obchodníka bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil Vadu Tovaru alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy. Za včasné vytknutie vady v zmysle predchádzajúcej vety sa považuje jej vytknutie v lehote dvoch mesiacov od zistenia Vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania Tovaru.
-
Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu spoločnosti Predávajúceho: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na hello@minderama.com.
-
Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše, čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Tovaru, ako aj časové vymedzenie, kedy sa podľa Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality Tovaru. Spotrebiteľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje (čl. III. Reklamačného poriadku). V prípade Reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutý Tovar musí Spotrebiteľ uviesť aj obdobie, ktorého sa Reklamácia týka. V prípade, ak uplatnená Reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka nedoplní chýbajúce údaje, Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
-
Obchodník poskytne Spotrebiteľoi písomné potvrdenie o vytknutí Vady bezodkladne po vytknutí Vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí Vady uvedie lehotu, v ktorej Vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
-
Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Tovaru alebo zníženie kvality Tovaru bola spôsobená:
-
okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie, núdzového stavu),
-
porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej z Kúpnej zmluvy,
-
nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom Spotrebiteľom.
Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi.
-
Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v dôsledku zásahov neoprávnených tretích osôb do Tovaru alebo v dôsledku použitia Tovaru v rozpore s jeho určením.
-
O spôsobe vybavenia Reklamácie Obchodník vydá Spotrebiteľovi písomný doklad, ktorý mu odovzdá buď osobne do vlastných rúk Spotrebiteľa, alebo mu ho doručí prostredníctvom pošty na adresu uvedenú v Reklamácii, prípadne mu ho doručí prostredníctvom e-mailu na mailovú adresu Spotrebiteľa uvedenú v Kúpnej zmluve alebo v Reklamácii.
II.2
Reklamácia Digitálneho obsahu
-
Obchodník zodpovedá za akúkoľvek Vadu, ktorú má Digitálny obsah v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania.
-
Obchodník poučil Odberateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho zákonníka tak, že poskytol Reklamačný poriadok Spotrebiteľovi zverejním na príslušnej podstránke Webovej stránky, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľovi, ktorý v prílohe obsahoval tento Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v čase pred uzatvorením Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.
-
Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:
-
nedodržania Dohodnutých požiadaviek,
-
nedodržania Všeobecných požiadaviek.
-
Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla Obchodníka: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na hello@minderama.com.
-
Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Digitálneho obsahu, ako aj časové vymedzenie, kedy sa podľa Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality Digitálneho obsahu. Spotrebiteľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje (čl. III. Reklamačného poriadku). V prípade, ak uplatnená Reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka nedoplní chýbajúce údaje, Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
-
Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí Vady Digitálneho obsahu bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí Vady Digitálneho obsahu uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady Digitálneho obsahu, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
-
Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Digitálneho obsahu bola spôsobená:
-
okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie, núdzového stavu),
-
porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej zo Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu,
-
tým, že digitálne prostredie Spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami Digitálneho obsahu, s ktorými bol Spotrebiteľ oboznámený jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.
-
Spotrebiteľ je povinný poskytnúť Obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod Vady Digitálneho obsahu je v digitálnom prostredí Spotrebiteľa. Povinná súčinnosť Spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú Spotrebiteľa. Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol s touto povinnosťou pred uzavretím Zmluvy o poskytnutí digitálneho obsahu jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámený.
-
Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v dôsledku zásahov neoprávnených tretích osôb do Webovej stránky/Digitálneho obsahu alebo v dôsledku použitia Digitálneho obsahu v rozpore s jeho určením.
-
O spôsobe vybavenia Reklamácie Obchodník vydá Odberateľovi písomný doklad, ktorý mu doručí prostredníctvom pošty na adresu uvedenú v Reklamácii, prípadne mu ho doručí prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu Spotrebiteľa uvedenú v objednávkovom formulári alebo v Reklamácii.
III.
Vybavenie Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
III.1
Vybavenie Reklamácie Tovaru
-
Ak ide o vadu Tovaru, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľa právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ má právo zvoliť si spôsob odstránenia vady, nemôže si však zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť Vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti. V takom prípade je Obchodník oprávnený zvoliť spôsob odstránenia vady.
-
Spotrebiteľ môže požadovať odstránenie vady formou výmeny Tovaru za iný po predchádzajúcej dohode s Obchodníkom v prípade, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerane vysoké náklady vzhľadom na cenu zaplatenú za Tovar a závažnosť Vady.
-
Obchodník môže vždy odstrániť vadu formou výmeny Tovaru s Vadami za iný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
-
Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny zaplatenej za Tovar alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy ak
-
Obchodník Vady Tovaru neodstránil,
-
Obchodník odmietol odstrániť Vadu Tovaru, v prípade, ak odstránenie vady Tovaru nie je možné alebo ak by si vyžadovalo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
-
Tovar má rovnakú vadu napriek odstráneniu Vady Tovaru,
-
Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny zaplatenej za Tovar alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
-
Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
-
Obchodník vybaví Reklamáciu jedným z nasledovných spôsobov:
-
odstránením vady Tovaru formou výmeny Tovaru za iný po predchádzajúcej dohode so Spotrebiteľom alebo iným spôsobom,
-
vrátením ceny zaplatenej za Tovar (pri odstúpení od Kúpnej zmluvy),
-
vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru,
-
odôvodneným zamietnutím Reklamácie.
-
Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z ceny zaplatenej za Tovar alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť Vady a možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť Vadu.
-
Zľava z ceny zaplatenej za Tovar musí byť primeraná rozdielu hodnoty zaplateného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez Vád.
-
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku Vady alebo ak je Vada zanedbateľná.
-
Obchodník po odstúpení od Kúpnej zmluvy vráti Spotrebiteľovi cenu zaplatenú za Tovar najneskôr do 14 dní odo dňa nastúpenia účinkov odstúpenia od Kúpnej zmluvy. Obchodník vráti cenu zaplatenú za Tovar Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z ceny zaplatenej za Tovar rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení ceny za Tovar, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
III.2
Vybavenie Reklamácie Digitálneho obsahu
-
Obchodník odstráni Vadu Digitálneho obsahu v najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie Vady Digitálneho obsahu a na opravu Digitálneho obsahu s prihliadnutím na jeho povahu a závažnosť Vady po tom, čo Spotrebiteľ vytkol Vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu Digitálneho obsahu a účel, na ktorý Spotrebiteľ Digitálny obsah požadoval.
-
Obchodník môže odstránenie Vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Digitálny obsah bez Vady a na závažnosť Vady.
-
Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
-
odstránenie Vady nie je možné alebo by spôsobilo Obchodníkovi neprimerané náklady,
-
Obchodník neodstránil vadu podľa ods. 1 tohto článku III.2 Reklamačného poriadku,
-
Digitálny obsah má rovnakú Vadu napriek snahe Obchodníka Vadu odstrániť,
-
Vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo Spotrebiteľa na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, alebo
-
Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že Vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
-
Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty Digitálneho obsahu a hodnoty, ktorú by Digitálny obsah mal, ak by bol bez Vád.
-
Obchodník vyplatí Spotrebiteľovi zľavu z ceny do 14 dní od uplatnenia práva Spotrebiteľa na zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
-
Spotrebiteľ nemôže od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu odstúpiť, ak je Vada Digitálneho obsahu zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
-
Po odstúpení od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu Obchodník vráti Spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu do 14 dní od oznámenia odstúpenia od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša Obchodník.
-
Spotrebiteľ nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, v ktorom Digitálny obsah nespĺňal Dohodnuté požiadavky a Všeobecné požiadavky.
-
Po odstúpení od Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu je Spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania Digitálneho obsahu a jeho poskytovania tretím osobám.
IV.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
-
Pokiaľ Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu (sťažnosť, podnet) na emailovej adrese: XX alebo na adrese sídla Obchodníka: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej doručenia, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení platných právnych predpisov.
-
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 29, 827 99 Bratislava 27, IČO: IČO: 17331927, http://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27.
V.
Záverečné ustanovenia
-
Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.10.2024 a je neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a/alebo Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu uzavretej medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom a je pre obe strany záväzný.
-
Spotrebiteľ zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky na Webovej stránke Obchodníka okrem iného potvrdzuje, že si tento Reklamačný poriadok prečítal, porozumel mu a v celom rozsahu s ním súhlasí.
-
Obchodník si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto Reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmena Reklamačného poriadku sa stáva účinnou dňom jeho zverejnenia na Webovej stránke a to pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Zmena Reklamačného poriadku sa nevzťahuje na Reklamáciu Tovaru, ktorý bol objednaný Spotrebiteľom počas účinnosti Reklamačného poriadku ku dňu uzatvorenia Kúpnej zmluvy a na Reklamáciu Digitálneho obsahu, ktorý bolo sprístupnený počas účinnosti Reklamačného poriadku ku dňu uzatvorenia Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.