ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ (REKLAMAČNÝ PORIADOK)
ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ
(REKLAMAČN¯ PORIADOK)
I.
Všeobecné ustanovenia
1) Spoločnosť minderama s. r. o., IČO: 56 345 283, so sídlom Veterná 8760/43, 917 01 Trnava,
zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 57038/T (ďalej
iba „Obchodník“) vydáva v súlade s ustanovením § 5 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon
o ochrane spotrebiteľa“) a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho
zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) tento Reklamačný
poriadok, ktorým riadne informuje spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie
dodaných Produktov vrátane údajov o tom, kde môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť a o
existencii a dĺžke trvania zodpovednosti za vady služby - Konzultácie a postupe pri
uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby - Konzultácie.
2) Spotrebiteľom je osoba, ktorá má záujem o kúpu Produktu, a ktorá sa na základe Kúpnej
zmluvy (ďalej len „Kúpna zmluva“) a/alebo Zmluvy o sprístupnení digitálneho obsahu
s Obchodníkom stáva účastníkom zmluvného vzťahu (ďalej len „Zmluva o sprístupnení
digitálneho obsahu“).
3) Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom. Na
účely tohto Reklamačného poriadku sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho
zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti alebo povolania.
4) Ak osoba objednávajúca Produkty nie je spotrebiteľ, zodpovednosť za vady sa riadi
príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení.
5) Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii a zverejnený na internetovej stránke
Obchodníka www.minderama.com (ďalej len „Webová stránka“).
6) Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutého
Produktu.
7) Definície pojmov uvedené v článku II. VOP platia pre Reklamačný poriadok rovnako.
8) Vadou Tovaru sa rozumie poskytnutie Tovaru nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu, ako to
bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé.
9) Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie nesúlad Digitálneho obsahu s dohodnutými
a všeobecnými požiadavkami tak, ako sú definované nižšie alebo ak jeho užívanie
znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie najmä taká vada, ktorá spôsobuje nefunkčnosť
Digitálneho obsahu alebo jeho nepoužiteľnosť v prípade, že tieto vady vznikli činnosťou na
strane Spotrebiteľa. Vadou Konzultácie sa rozumie vopred neohlásený výpadok Konzultácie
spôsobený zo strany Obchodníka a obdobné nedostatky v poskytovaní Konzultácie.
10) Dohodnutými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852e Občianskeho zákonníka
rozumie, ak Digitálny obsah:
a) zodpovedá opisu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho
obsahu,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr
pri uzavretí Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a s ktorým Spotrebiteľ súhlasil,
c) vyznačuje sa v Zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu vymedzenou funkčnosťou,
kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,
d) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho
obsahu.
11) Všeobecnými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852f ods. 1 Občianskeho zákonníka
rozumie, ak Digitálny obsah:
a) je vhodný na účely, na ktoré sa digitálne plnenie rovnakého druhu bežne používa s
prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania
platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho plnenia, ktorú Obchodník
sprístupnil Spotrebiteľovi pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu,
c) je dodaný s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať,
d) je dodaný v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility,
prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálne plnenie rovnakého
druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho
plnenia a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Spotrebiteľa alebo inej osoby
v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii
digitálneho plnenia alebo na jeho označení.
12) Vybavením Reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania buď odstránením
vady Produktu, a to jeho výmenou, vrátením zaplatenej ceny, poskytnutím primeranej zľavy
z ceny alebo odôvodneným zamietnutím Reklamácie.
13) Tento Reklamačný poriadok je záväzný tak pre Obchodníka, ako aj pre Spotrebiteľa.
14) Zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol oboznámený
s týmto Reklamačným poriadkom.
II.
Postup uplatňovania a vybavovania Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
1) V prípade, ak je Spotrebiteľovi poskytnutý Produkt s Vadami, vzniká Spotrebiteľovi právo
na Reklamáciu.
2) Spotrebiteľ má právo aj na podanie sťažností a podnetov.
II.1
Reklamácia Tovaru
3) Záručná doba Tovaru je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia Tovaru Kupujúcim. Ak
je Tovar označený dátumom spotreby, záručná doba plynie najdlhšie do tohto dátumu.
4) Obchodník zodpovedá za to, že Tovar ponúkaný Spotrebiteľovi bude spĺňať požiadavky na
kvalitu ponúkaného Tovarom v súlade s charakterom ponúkaného Tovaru a uzavretou
Kúpnou zmluvou.
5) Obchodník poučil Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho
zákonníka (čl. III. Reklamačného poriadku) tak, že zverejnil Reklamačný poriadok na
Webovej stránke, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľa, ktorý v prílohe obsahoval tento
Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v
čase pred uzatvorením Kúpnej zmluvy.
6) Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:
• kvality a rozsahu Tovaru, ak nebol Tovar dodaný v kvalite a rozsahu podľa Kúpnej
zmluvy,
• správnosti ceny vyúčtovanej za Tovar, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za Tovar
nebola vystavená v súlade s Kúpnou zmluvou.
7) Reklamáciu je Spotrebiteľ povinný uplatniť u Obchodníka bez zbytočného odkladu po tom,
čo zistil Vadu Tovaru alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy. Za včasné vytknutie vady
v zmysle predchádzajúcej vety sa považuje jej vytknutie v lehote dvoch mesiacov od zistenia
Vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania Tovaru.
8) Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu spoločnosti
Predávajúceho: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na
hello@minderama.com.
9) Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu
bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše,
čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Tovaru, ako aj časové vymedzenie, kedy sa podľa
Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality Tovaru. Spotrebiteľ
ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje (čl. III. Reklamačného
poriadku). V prípade Reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutý Tovar musí
Spotrebiteľ uviesť aj obdobie, ktorého sa Reklamácia týka. V prípade, ak uplatnená
Reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom
doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka
nedoplní chýbajúce údaje, Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
10) Obchodník poskytne Spotrebiteľoi písomné potvrdenie o vytknutí Vady bezodkladne po
vytknutí Vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí Vady uvedie lehotu,
v ktorej Vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady,
ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže
ovplyvniť.
11) Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Tovaru alebo zníženie kvality
Tovaru bola spôsobená:
• okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa
považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v
splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana
túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase
vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie,
núdzového stavu),
• porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej z Kúpnej zmluvy,
• nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom Spotrebiteľom.
Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi
Spotrebiteľovi.
12) Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v
dôsledku zásahov neoprávnených tretích osôb do Tovaru alebo v dôsledku použitia Tovaru
v rozpore s jeho určením.
13) O spôsobe vybavenia Reklamácie Obchodník vydá Spotrebiteľovi písomný doklad, ktorý mu
odovzdá buď osobne do vlastných rúk Spotrebiteľa, alebo mu ho doručí prostredníctvom
pošty na adresu uvedenú v Reklamácii, prípadne mu ho doručí prostredníctvom e-mailu na
mailovú adresu Spotrebiteľa uvedenú v Kúpnej zmluve alebo v Reklamácii.
II.2
Reklamácia Digitálneho obsahu
1) Obchodník zodpovedá za akúkoľvek Vadu, ktorú má Digitálny obsah v čase jeho dodania,
a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania.
2) Obchodník poučil Odberateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho zákonníka
tak, že poskytol Reklamačný poriadok Spotrebiteľovi zverejním na príslušnej podstránke
Webovej stránky, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľovi, ktorý v prílohe obsahoval tento
Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v
čase pred uzatvorením Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.
3) Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:
a) nedodržania Dohodnutých požiadaviek,
b) nedodržania Všeobecných požiadaviek.
4) Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla
Obchodníka: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na
hello@minderama.com.
5) Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu
bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše
čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Digitálneho obsahu, ako aj časové vymedzenie,
kedy sa podľa Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality
Digitálneho obsahu. Spotrebiteľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si
uplatňuje (čl. III. Reklamačného poriadku). V prípade, ak uplatnená Reklamácia neobsahuje
všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých
požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka nedoplní chýbajúce údaje,
Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
6) Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí Vady Digitálneho
obsahu bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí
Vady Digitálneho obsahu uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť
dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady Digitálneho obsahu, ak dlhšia lehota nie je
odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
14) Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Digitálneho obsahu bola
spôsobená:
• okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa
považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v
splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana
túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase
vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie,
núdzového stavu),
• porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej zo Zmluvy o poskytovaní
digitálneho obsahu,
• tým, že digitálne prostredie Spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými
požiadavkami Digitálneho obsahu, s ktorými bol Spotrebiteľ oboznámený jasným a
zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho
obsahu.
15) Spotrebiteľ je povinný poskytnúť Obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie,
či dôvod Vady Digitálneho obsahu je v digitálnom prostredí Spotrebiteľa. Povinná súčinnosť
Spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú
Spotrebiteľa. Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol s touto povinnosťou pred uzavretím Zmluvy
o poskytnutí digit