ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ

(REKLAMAČN¯ PORIADOK)

I.

Všeobecné ustanovenia

1) Spoločnosť minderama s. r. o., IČO: 56 345 283, so sídlom Veterná 8760/43, 917 01 Trnava,

zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 57038/T (ďalej

iba „Obchodník“) vydáva v súlade s ustanovením § 5 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z.

o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon

o ochrane spotrebiteľa“) a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho

zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) tento Reklamačný

poriadok, ktorým riadne informuje spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie

dodaných Produktov vrátane údajov o tom, kde môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť a o

existencii a dĺžke trvania zodpovednosti za vady služby - Konzultácie a postupe pri

uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby - Konzultácie.

2) Spotrebiteľom je osoba, ktorá má záujem o kúpu Produktu, a ktorá sa na základe Kúpnej

zmluvy (ďalej len „Kúpna zmluva“) a/alebo Zmluvy o sprístupnení digitálneho obsahu

s Obchodníkom stáva účastníkom zmluvného vzťahu (ďalej len „Zmluva o sprístupnení

digitálneho obsahu“).

3) Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom. Na

účely tohto Reklamačného poriadku sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho

zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej

činnosti alebo povolania.

4) Ak osoba objednávajúca Produkty nie je spotrebiteľ, zodpovednosť za vady sa riadi

príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení.

5) Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii a zverejnený na internetovej stránke

Obchodníka www.minderama.com (ďalej len „Webová stránka“).

6) Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutého

Produktu.

7) Definície pojmov uvedené v článku II. VOP platia pre Reklamačný poriadok rovnako.

8) Vadou Tovaru sa rozumie poskytnutie Tovaru nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu, ako to

bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé.

9) Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie nesúlad Digitálneho obsahu s dohodnutými

a všeobecnými požiadavkami tak, ako sú definované nižšie alebo ak jeho užívanie

znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

Vadou Digitálneho obsahu sa rozumie najmä taká vada, ktorá spôsobuje nefunkčnosť

Digitálneho obsahu alebo jeho nepoužiteľnosť v prípade, že tieto vady vznikli činnosťou na

strane Spotrebiteľa. Vadou Konzultácie sa rozumie vopred neohlásený výpadok Konzultácie

spôsobený zo strany Obchodníka a obdobné nedostatky v poskytovaní Konzultácie.

10) Dohodnutými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852e Občianskeho zákonníka

rozumie, ak Digitálny obsah:

a) zodpovedá opisu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho

obsahu,

b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr

pri uzavretí Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu a s ktorým Spotrebiteľ súhlasil,

c) vyznačuje sa v Zmluve o poskytovaní digitálneho obsahu vymedzenou funkčnosťou,

kompatibilitou, interoperabilitou a inou dohodnutou vlastnosťou,

d) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve o poskytovaní digitálneho

obsahu.

11) Všeobecnými požiadavkami sa v zmysle ustanovenia § 852f ods. 1 Občianskeho zákonníka

rozumie, ak Digitálny obsah:

a) je vhodný na účely, na ktoré sa digitálne plnenie rovnakého druhu bežne používa s

prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania

platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

b) zodpovedá skúšobnej verzii alebo ukážke digitálneho plnenia, ktorú Obchodník

sprístupnil Spotrebiteľovi pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu,

c) je dodaný s príslušenstvom a návodmi, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať,

d) je dodaný v množstve, má vlastnosti a výkon vrátane funkčnosti, kompatibility,

prístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, aké sú bežné pre digitálne plnenie rovnakého

druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu digitálneho

plnenia a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Spotrebiteľa alebo inej osoby

v rovnakom dodávateľskom reťazci alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii

digitálneho plnenia alebo na jeho označení.

12) Vybavením Reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania buď odstránením

vady Produktu, a to jeho výmenou, vrátením zaplatenej ceny, poskytnutím primeranej zľavy

z ceny alebo odôvodneným zamietnutím Reklamácie.

13) Tento Reklamačný poriadok je záväzný tak pre Obchodníka, ako aj pre Spotrebiteľa.

14) Zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol oboznámený

s týmto Reklamačným poriadkom.

II.

Postup uplatňovania a vybavovania Reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov

1) V prípade, ak je Spotrebiteľovi poskytnutý Produkt s Vadami, vzniká Spotrebiteľovi právo

na Reklamáciu.

2) Spotrebiteľ má právo aj na podanie sťažností a podnetov.

II.1

Reklamácia Tovaru

3) Záručná doba Tovaru je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia Tovaru Kupujúcim. Ak

je Tovar označený dátumom spotreby, záručná doba plynie najdlhšie do tohto dátumu.

4) Obchodník zodpovedá za to, že Tovar ponúkaný Spotrebiteľovi bude spĺňať požiadavky na

kvalitu ponúkaného Tovarom v súlade s charakterom ponúkaného Tovaru a uzavretou

Kúpnou zmluvou.

5) Obchodník poučil Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho

zákonníka (čl. III. Reklamačného poriadku) tak, že zverejnil Reklamačný poriadok na

Webovej stránke, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľa, ktorý v prílohe obsahoval tento

Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v

čase pred uzatvorením Kúpnej zmluvy.

6) Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:

• kvality a rozsahu Tovaru, ak nebol Tovar dodaný v kvalite a rozsahu podľa Kúpnej

zmluvy,

• správnosti ceny vyúčtovanej za Tovar, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za Tovar

nebola vystavená v súlade s Kúpnou zmluvou.

7) Reklamáciu je Spotrebiteľ povinný uplatniť u Obchodníka bez zbytočného odkladu po tom,

čo zistil Vadu Tovaru alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy. Za včasné vytknutie vady

v zmysle predchádzajúcej vety sa považuje jej vytknutie v lehote dvoch mesiacov od zistenia

Vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania Tovaru.

8) Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu spoločnosti

Predávajúceho: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na

hello@minderama.com.

9) Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu

bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše,

čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Tovaru, ako aj časové vymedzenie, kedy sa podľa

Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality Tovaru. Spotrebiteľ

ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje (čl. III. Reklamačného

poriadku). V prípade Reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutý Tovar musí

Spotrebiteľ uviesť aj obdobie, ktorého sa Reklamácia týka. V prípade, ak uplatnená

Reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom

doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka

nedoplní chýbajúce údaje, Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.

10) Obchodník poskytne Spotrebiteľoi písomné potvrdenie o vytknutí Vady bezodkladne po

vytknutí Vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí Vady uvedie lehotu,

v ktorej Vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady,

ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže

ovplyvniť.

11) Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Tovaru alebo zníženie kvality

Tovaru bola spôsobená:

• okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa

považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v

splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana

túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase

vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie,

núdzového stavu),

• porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej z Kúpnej zmluvy,

• nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom Spotrebiteľom.

Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi

Spotrebiteľovi.

12) Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v

dôsledku zásahov neoprávnených tretích osôb do Tovaru alebo v dôsledku použitia Tovaru

v rozpore s jeho určením.

13) O spôsobe vybavenia Reklamácie Obchodník vydá Spotrebiteľovi písomný doklad, ktorý mu

odovzdá buď osobne do vlastných rúk Spotrebiteľa, alebo mu ho doručí prostredníctvom

pošty na adresu uvedenú v Reklamácii, prípadne mu ho doručí prostredníctvom e-mailu na

mailovú adresu Spotrebiteľa uvedenú v Kúpnej zmluve alebo v Reklamácii.

II.2

Reklamácia Digitálneho obsahu

1) Obchodník zodpovedá za akúkoľvek Vadu, ktorú má Digitálny obsah v čase jeho dodania,

a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania.

2) Obchodník poučil Odberateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z Občianskeho zákonníka

tak, že poskytol Reklamačný poriadok Spotrebiteľovi zverejním na príslušnej podstránke

Webovej stránky, prípadne poslal e-mail Spotrebiteľovi, ktorý v prílohe obsahoval tento

Reklamačný poriadok a Spotrebiteľ mal možnosť si tento Reklamačný poriadok prečítať v

čase pred uzatvorením Zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu.

3) Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť Reklamáciu ohľadom:

a) nedodržania Dohodnutých požiadaviek,

b) nedodržania Všeobecných požiadaviek.

4) Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla

Obchodníka: minderama s. r. o., Veterná 8760/43, 917 01 Trnava alebo e-mailom na

hello@minderama.com.

5) Pri uplatnení Reklamácie Spotrebiteľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu

bydliska, prípadne prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše

čoho sa Reklamácia týka, t. j. popíše Vadu Digitálneho obsahu, ako aj časové vymedzenie,

kedy sa podľa Spotrebiteľa Vada vyskytla, prípadne kedy prišlo k obmedzeniu kvality

Digitálneho obsahu. Spotrebiteľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si

uplatňuje (čl. III. Reklamačného poriadku). V prípade, ak uplatnená Reklamácia neobsahuje

všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých

požadovaných údajov. Ak Spotrebiteľ ani na výzvu Obchodníka nedoplní chýbajúce údaje,

Reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.

6) Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí Vady Digitálneho

obsahu bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí

Vady Digitálneho obsahu uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť

dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia Vady Digitálneho obsahu, ak dlhšia lehota nie je

odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.

14) Obchodník si vyhradzuje právo neuznať Reklamáciu, ak Vada Digitálneho obsahu bola

spôsobená:

• okolnosťou vylučujúcou zodpovednosť (za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa

považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v

splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana

túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase

vzniku záväzku túto prekážku predvídala, napr. vyhlásenie mimoriadnej situácie,

núdzového stavu),

• porušením povinnosti Spotrebiteľa vyplývajúcej zo Zmluvy o poskytovaní

digitálneho obsahu,

• tým, že digitálne prostredie Spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými

požiadavkami Digitálneho obsahu, s ktorými bol Spotrebiteľ oboznámený jasným a

zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím Zmluvy o poskytovaní digitálneho

obsahu.

15) Spotrebiteľ je povinný poskytnúť Obchodníkovi primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie,

či dôvod Vady Digitálneho obsahu je v digitálnom prostredí Spotrebiteľa. Povinná súčinnosť

Spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú

Spotrebiteľa. Spotrebiteľ vyhlasuje, že bol s touto povinnosťou pred uzavretím Zmluvy

o poskytnutí digit